W ramach czesnego oferujemy:

Dydaktyka Polska

Zajęcia dydaktyczne w Przedszkolu Kangurek Hop realizowane są każdego dnia na podstawie:

  • rocznego programu autorskiego opracowanego przez grono pedagogów specjalnie dla naszych dzieci, Program jest zgodny z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego z dnia 14 lutego 2017. Tematy zajęć zawarte w programie rocznym zostały rozszerzone o ciekawe treści rozbudzające zainteresowania dzieci, np.: podróże kosmiczne, zwiedzanie kontynentów, różnorodności gatunkowe w świecie zwierząt oraz roślin, wynalazki w dziedzinie podróży i wiele innych
  • programów proponowanych przez wydawnictwa, zależnie od podręczników wybranych przez naszych nauczycieli,

W Kangurku Hop w roku przedszkolnym 2018/2019 pracujemy na następujących podręcznikach:

  • w grupie 3 latków – Plac Zabaw trzylatek
  • w grupie 4 latków –Trampolina 4-latka
  • w grupie 5 latków– Dzieciaki w Akcji
  • w grupie 6 latków – Trampolina 6-latka (roczne przygotowanie do szkoły)
Dbając o wszechstronny i harmonijny rozwój każdego dziecka dodatkowo korzystamy z wielu nowatorskich Metod Pracy z Dziećmi
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Metoda Pedagogiki zabawy według Klanzy
Metoda Elementów zaczerpniętych z metody Marii Montesorii
Ponadto wykorzystujemy ekspresję słowno-mówioną, która polega na odgrywaniu scenek.
Wdrażamy dzieci, poczynając już od 3 roku życia do nabywania umiejętności czytania i liczenia. W tym celu korzystamy z:

Jest to metoda nauki czytania, w której punktem wyjścia są litery własnych imion dzieci. Wprowadzenie dzieci w świat pisma rozpoczyna się od zapoznania dziecka z wyglądem graficznym jego własnego imienia. Następnie odbywa się szereg ćwiczeń mających na celu odkrycie alfabetycznego klucza, czyli wyróżnienia litery i odkrycia jej fonetycznej funkcji (wyszukanie swoich liter w imionach kolegów, znalezienie wszystkich liter „a”, policzenie ich itp. Dziecko poznaje i uczy się liter przez obserwację.

Jej główne założenie to rozwijanie funkcji językowych i funkcji spostrzeżeniowych (wzrokowo, słuchowo, dotykowych) oraz współdziałanie między nimi, czyli integracja percepcyjno- motoryczna. Metoda Dobrego Startu  wpływa na rozwój  umysłowy dziecka i ułatwia naukę czytania i pisania. Jest przydatna do pracy z dziećmi o zaburzonym rozwoju w celu rehabilitacji zaburzeń. Ponadto zapobiega występowaniu specyficznych trudności rozwojowych  w czytaniu i pisaniu np. dysleksji.

Polega na prezentowaniu całych słów, które w pierwszej kolejności zapamiętywane są, jako piktogramy ściśle złączone z ich znaczeniem. Podczas czytania globalnego dziecko rozpoznaje i nazywa cały wyraz, nie wnikając w jego strukturę i nie znając liter. W rzeczywistości czytanie globalne stosują maluchy od wczesnego dzieciństwa. Dzieci „odczytują” nazwy na reklamach, pudełku z jogurtem, tytuł na ulubionej książeczce. I wcale nie przeszkadza im w tym nieznajomość liter.

Oparta na grach i zabawach kształtujących umiejętność liczenia, numerowania, klasyfikowania, dodawania i odejmowania.

Język Angielski

Dzieci we wszystkich grupach wiekowych mają codzienne zajęcia z j. angielskiego przez 5 dni w tygodniu!

Naszym celem jest nauczenie dzieci praktycznej komunikacji używając słów i zwrotów z życia codziennego. Podczas zajęć koncentrujemy się na umiejętnościach słuchania i mówienia.

Zajęcia przeprowadzane są w formie zabawy. Dzieci śpiewają piosenki, uczą się prostych wierszyków, uczestniczą w grach zespołowych, odgrywają krótkie inscenizacje do utworów muzycznych lub bajek. Podczas zajęć korzystają z odpowiednich materiałów edukacyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym, takich jak: książeczki, karty z obrazkami, plakaty, nagrania muzyczne. To wszystko umożliwia chłonięcie języka poprzez metody The Natural Approach (analogiczna do nauki pierwszego języka), Total Physical Response (reagowanie całym ciałem) czy Content Language Integrated Learning (zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe).

Wiele wychowawczyń zna język angielski, dlatego też często wykorzystywany jest on w ciągu dnia do komunikacji pomiędzy dziećmi i wychowawczyniami, poprzez proste zwroty tj. Nice to see you, Can I go to the toilet? Water please, Can I play with you?

Dzieci swoją znajomość jez. angielskiego prezentują swoim najbliższym podczas występów, kiedy to przedstawiają scenki w tym języku, a nawet całe bajki upiększone licznymi piosenkami.

English time is a fantastic way to play and learn!

Język Hiszpański

Język hiszpański kojarzy się ze słońcem, ciepłem i uśmiechem. To język bardzo popularny na świecie, melodyjny i łatwo wpadający w ucho.

Jest językiem urzędowym aż w 21 państwach!

W naszym przedszkolu zajęcia z języka hiszpańskiego odbywają się 2 razy w tygodniu.

Zajęcia prowadzi native speaker realizując opracowany specjalnie dla naszych dzieci program. Zajęcia przebiegają w miłej atmosferze, tak żeby nauka j. hiszpańskiego była przyjemną zabawą. Stosowane są rozmaite formy i metody pracy. Podczas zajęć dzieci poznają wiele piosenek, słówek i zwrotów w języku hiszpańskim, a wszystko poco a poco, czyli krok po kroku.

Na zajęciach wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne m.in. plansze, fiszki, karty pracy, a także filmiki i nagrania muzyczne. Zakres przyswajanych treści jest dobrze dziecku znany i dotyczy zagadnień związanych z jego otoczeniem: przywitania, pożegnania, nauka kolorów, liczb, owoców, zwierząt, rozmawianie o pogodzie, sporcie, rodzinie, poznawanie części ciała i garderoby oraz wiele innych.

Ponadto nauczycielka prowadząc zajęcia zapoznaje dzieci z kulturą, muzyką oraz obyczajami swojego kraju.

Zajęcia muzyczne prowadzone w naszym przedszkolu, mają na celu artystyczny rozwój dziecka poprzez muzykę, śpiew, a także taniec.

W ramach zajęć muzycznych, prowadzonych 2 razy w tygodniu przez ciocię Honoratę, która jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, dzieci uczą się licznych piosenek, przygotowują do występów przedszkolnych, a nawet biorą udział w konkursach wokalnych.

Ponadto, dzieci poznają tańce ludowe (np. oberka,  kujawiaka, poloneza) oraz tańce towarzyskie (np. walca i polkę), kształtują poczucie rytmu poprzez zabawy muzyczne z wykorzystaniem prostych instrumentów perkusyjnych, np. tamburyna, marakasów, klawesów, a także poznają   muzykę wybitnych kompozytorów m.in. Czajkowskiego, Bizeta czy Chopina.

Kilka razy w ciągu roku dzieci przygotowują występy artystyczne (teatralne), które następnie prezentują publiczności nie tylko w przedszkolu, ale i na zewnątrz.

Ciocia Honorata wraz z wychowawczyniami przygotowują dzieci do występowania w poszczególnych rolach według wybranego wcześniej  scenariusza i przy opracowanej specjalnie w tym celu aranżacji muzycznej.

Nasi mali artyści przedstawiają całe bajki lub złożone programy muzyczno-teatralne w języku polskim i angielskim. Często tez opracowują krótkie utwory artystyczne w innych językach, tj. hiszpańskim lub francuskim.  Prezentują w ten sposób swoje umiejętności aktorskie, wokalno-taneczne oraz  recytatorskie szerokim kręgom odbiorców. Za nami wspaniałe gościnne występy: w Bemowskim Centrum Kultury, w Domach Seniora, Domu Dziecka.

A przed nami jeszcze wiele innych wspaniałych występów.

Zajęcia manualne w naszym Przedszkolu nie tylko doskonalą motorykę małą, ale również rozwijają uzdolnienia i zainteresowania artystyczne dzieci oraz ich wrodzone możliwości twórcze.

Dzieci rozwijają swoje umiejętności poprzez tworzenie prac plastycznych i technicznych przy wykorzystaniu różnorodnych technik plastycznych np.: rysowanie kredkami lub węglem, malowanie farbami, wyklejanie, wydzieranie, składanie, lepienie, przy jednoczesnym wykorzystaniu różnych materiałów (tkanin, kolorowych papierów, pudełek, plasteliny, masy solnej, kamyków). Dzięki temu rozwijamy w dzieciach kreatywność oraz poczucie estetyki.

Twórcze prace dzieci eksponowane są na tablicach w korytarzu oraz przedszkolnej wystawie w holu, aby można było je podziwiać.

O prawidłowy rozwój mowy dzieci dba neurologopeda, który na podstawie bieżącej obserwacji lub systemowych badań przesiewowych, przeprowadzanych z dziećmi dwa razy w roku, wyłania dzieci kwalifikujące się do indywidualnej terapii logopedycznej.

Podczas obserwacji i badań szczególną uwagę przywiązuje się do oceny sprawności narządów mowy, sprawności oddechowej, słuchowej, logorytmicznej oraz koordynacji wzorkowo-słuchowo-ruchowej.

W razie potrzeby, indywidualna terapia może być prowadzona przez naszą ciocię neurologopedę,  jako dodatkowe zajęcia w trakcie pobytu dziecka w przedszkolu.

Psycholog dba o prawidłowe zachowania i rozwój dzieci. W tym celu prowadzi zajęcia grupowe lub indywidualne z dziećmi oraz udziela wskazówek wychowawczyniom co do sposobu postępowania w sytuacjach trudnych.

Ważnym obszarem aktywności psychologa jest kontakt z rodzicami dzieci. Często udziela konsultacji na temat wskazany przez rodzica , bądź też z własnej inicjatywy lub przedszkola. W tym celu zaprasza rodziców na rozmowę, aby wspólnie omówić zachowanie ich dziecka i ustalić scenariusz dalszego postępowania przez obie strony.

Atrakcje Dydaktyczne

W ramach czesnego zapewniamy w żłobku liczne atrakcje do których należą m.in.:

Występy

zaproszonych teatrów oraz muzyków

Wizyty

osób reprezentujących rożne zawody, np. policjanta, strażaka, lekarza, archeologa, weterynarza, aktora

Spotkania

z ciekawymi zwierzętami i ich opiekunami, np. kucykami, psami, kotami, żółwiami, patyczakami

Integrujemy przedszkole ze środowiskiem lokalnym, organizując:

Występy artystyczne naszych Przedszkolaków w Domach Kultury, Domach Seniorów, Domach Dziecka

Wycieczki do pobliskiej straży pożarnej, na pocztę, do apteki, osiedlowych sklepów, biblioteki, kwiaciarni, Szkoły Podstawowej, klubokawiarni

Ponadto, obchodzimy w Kangurku Hop wiele uroczystości przedszkolnych, wprowadzając dzieci w świat tradycji i zwyczajów kulturowych, rozwijając wartości rodzinne oraz patriotyczne

Celebrujemy między innymi:

  • DZIEŃ MAMY I TATY
  • DZIEŃ BABCI I DZIADKA
  • DZIEŃ DZIECKA
  • ŚWIĄTECZNE UROCZYSTOŚCI, w tym spotkanie ze Św. Mikołajem
  • POWITANIE WIOSNY
  • BALE: JESIENNY, KARNAWAŁOWY
  • POŻEGNANIE 6-latków
  • i wiele innych- więcej informacji o naszych atrakcjach znajdziecie państwo w zakładce HARMONOGRAM UROCZYSTOŚCI oraz na naszym fan paegu

Dzięki różnorodności działań szybko odnajdujemy drzemiące w dziecku talenty i wspieramy ich rozwój.

Zajęcia dodatkowe:

Judo

Zajęcia z wujkiem Bartkiem, który jest naszym trenerem, ale również czynnym sportowcem  judo z wieloma osiągnięciami na zawodach krajowych i międzynarodowych odbywają się 2 razy w tygodniu.

Dzieci ćwiczą na miękkiej macie piankowej z wykorzystaniem przyborów i przyrządów służących efektywnym ćwiczeniom. Trening rozpoczyna się od ceremonialnego powitania i rozgrzewki. Następnie wykonują ćwiczenia ogólnorozwojowe z małymi „elementami” judo. Między innymi ćwiczą różnorodne przewroty, obroty, pady oraz wykonują zadania wzmacniające ciało i jego umiejętności, np. chodzą z „taczką”, uczą się robić gwiazdy, stania na głowie.

Na koniec dzieci wyciszają się i wykonują zadania rozluźniające i rozciągające.

Ceramika

Pod czujnym okiem cioci Oli, prowadzącej zajęcia  z gliną, dzieci tworzą przeróżne przedmioty, które po wypaleniu w specjalnym piecu, szkliwią i zabierają do domu. To zajęcia, podczas których niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, bezkształtne kawałki gliny ożywają jako smoki, dinozaury, psy lub koty w dziecięcych rączkach.

Logorobotyka

Lego-robotyka to warsztaty będące połączeniem budowania robotów, elementów informatyki i przede wszystkim świetnej, kreatywnej zabawy. Wujek Adam uczy kreatywnego myślenia, komunikowania, podejmowania decyzji i współpracy. Dzieci wcielają się w rolę inżynierów, konstruktorów i programistów zdobywając wiedzę z zakresu budowania i programowania robotów.

Basen

Każda lekcja na basenie to dobra zabawa w czasie której dzieci nabywają umiejętności pływackie pod okiem wykwalifikowanych instruktorów. Proponujemy zajęcia raz w tygodniu z możliwością dołączenia do mniej i bardziej zaawansowanej grupy. Wujkowie Grzegorz i Karol są większość czasu w basenie razem z dziećmi dbając o ich bezpieczeństwo.

Taniec

W trakcie zajęć dzieci rozwijają sprawność i koordynację ruchową, wrażliwość muzyczną, a także nawyki prostej postawy. Ciocia Ania, tancerka z wieloletnim doświadczeniem, zabiera dzieci w świat tańców latynoamerykańskich, współczesnychi klasycznych. Przedszkolaki uczą się profesjonalnie nazywać ruch i kroki.

Zajęcia z piłką

Oprócz klasycznych zajęć sportowych proponujemy naszym wychowankom zajęcia z piłką. Głównym celem zajęć Drużyny Kangura jest zachęcanie przedszkolaków do aktywności fizycznej opartej na ćwiczeniach z piłkami. Podczas zajęć z trenerem dzieci uczą się podstaw piłki nożnej, koszykówki, siatkówki oraz piłki ręcznej. Dzięki takiej formie zabawy, dzieci rozwijają swoją zręczność i koordynację ruchową, a także uczą się wzajemnej współpracy w grupie, zdrowej rywalizacji oraz szacunku dla przeciwnika.

Własna Kuchnia

Naturalna kuchnia to nasza specjalność!

Gotujemy pysznie i zdrowo, uwzględniając potrzeby małych dzieci. Smaczne „domowe” posiłki przygotowywane są przez nasze wspaniałe kucharki: ciocię Hanię i ciocię Małgosię. W ciągu dnia podajemy dzieciom 5 posiłków: śniadanie, przegryzak owocowy, dwudaniowy obiad, I podwieczorek i II podwieczorek.

Posiłki są przygotowywane na podstawie zbilansowanego jadłospisu. Nasza przedszkolno-żłobkowa kuchnia dostosowana jest do indywidualnych potrzeb żywieniowych każdego dziecka. Gotujemy z uwzględnieniem potrzeb alergików i dzieci z nietolerancją pokarmową. Dbamy o zdrowie naszych Przedszkolaków proponując im codziennie świeże owoce i warzywa, a w ciągu całego dnia do dyspozycji dzieci jest oczywiście woda do picia.

Kształtując zdrowe nawyki żywieniowe w Kangurku Hop, organizujemy dla dzieci zajęcia kulinarne, tzw. Kuchcikowo, zachęcamy dzieci do samodzielnego nakrywania do stołu, jak również kształtujemy i wdrażamy zasady savoir-vivre.

Kangurek Hop to przedszkole/żłobek z kuchnią, w której smacznie pachnie posiłkami od samego rana do późnego popołudnia.

Przykładowe Menu