O NAS

POZNAJ NAS BLIŻEJ

ROZWÓJ DZIECI TO NASZA PASJA

DLACZEGO TO ROBIMY?

DLACZEGO PRZEDSZKOLE?

Kangurek Hop został stworzony przez osoby kochające dzieci oraz rozumiejące ich potrzeby.

WSZECHSTRONNOŚĆ

Dbamy o wszechstronny rozwój dzieci w sferze intelektualnej, emocjonalnej, społecznej i fizycznej.

MOTTO

Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam
pozwól mi wziąć udział, a zrozumiem.

ZAPEWNIAMY

Ułatwiamy start w edukacji szkolnej, a także zapewniamy dzieciom poczucie bezpieczeństwa i wspaniałą wycieczkę po najciekawszych sferach życia.

JAK TWOJE DZIECKO SPĘDZA ROK W PRZEDSZKOLU?

ILE GODZIN W ROKU TWOJE DZIECKO JEST AKTYWNE?

POBYT NA DWORZE

ZAJĘCIA Z KSIĄŻKĄ

PORANNA GIMNASTYKA

MYCIE ZĘBÓW

NASZE BUDYNKI

ZOBACZ I SPRAWDŻ GDZIE TWOJE DZIECKO BĘDZIE SIĘ ROZWIJAŁO

TU JESTEŚMY

 

Budynek przedszkola to duża, piękna willa spełniająca wszystkie wymogi bezpieczeństwa i higieny szkolnej. Posiada wentylację i instalację przeciwpożarową. Obiekt został całkowicie dostosowany do potrzeb i wymagań dzieci. Znajduje się w nim pięć kolorowych sal dydaktycznych wyposażonych w meble, zabawki i pomoce dydaktyczne posiadające certyfikaty bezpieczeństwa, a także dwie łazienki z małymi sedesami i nisko zawieszonymi umywalkami.

 

W ogrodzie znajdują się nie tylko atrakcyjne zabawki, ale również liczne rośliny, w tym egzotyczne krzewy i drzewa.

 

Sala zabaw to ulubione przez dzieci miejsce w Kangurku Hop. Sala jest przestronna i wyposażona w olbrzymie lustra, drabinki i materace, które umożliwiają przeprowadzenie w niej zajęć sportowych, muzyczno-ruchowych oraz …występów okolicznościowych przed zaproszonymi gośćmi.

TU JESTEŚMY

 

Mieścimy się w przestronnym lokalu na parterze budynku mieszkalnego, który spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa i higieny szkolnej. Lokal posiada wentylację i instalację przeciwpożarową. Został całkowicie dostosowany do potrzeb i wymagań dzieci. Znajdują się w nim cztery kolorowe sale dydaktyczne, łazienki oraz w pełni wyposażona kuchnia.

 

W sąsiedztwie przedszkola znajdują się place zabaw, nowoczesne osiedla oraz park.

OFEROWANY PROGRAM

ŻŁOBEK - Kluczborska - dzieci od 1,5 roku

Naszą codzienną pracę z dziećmi opieramy na Rocznym Planie Pracy Opiekuńczo- Wychowawczej, według którego realizujemy następujące cele:

  • adaptacja dziecka w żłobku,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych oraz utrwalanie nawyków higienicznych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • odkrywanie i rozwijanie zdolności dziecka (muzycznych, plastycznych i językowych).
  • Rozwijanie umiejętności koncentracji, abstrakcyjnego myślenia oraz kształtowanie pojęć matematycznych.
  • rozwijanie wyobraźni oraz kształtowanie osobowości poprzez obcowanie z książką.

Szczegóły w Roczny Plan Pracy Opiekuńczo- Wychowawczej

Zajęcia edukacyjne w żłobku, odbywają się poprzez zabawę dostosowaną do wieku, możliwości oraz zainteresowań dzieci. Pokazujemy dzieciom nie tylko najbliższy świat, ale też dalsze jego zakątki, uczymy o zwierzętach, pogodzie, porach roku, tradycjach świątecznych.

OFEROWANY PROGRAM

PRZEDSZKOLE - Kluczborska i Krasińskiego

Zajęcia dydaktyczne w Przedszkolu Kangurek Hop są realizowane codziennie na podstawie:

  • rocznego programu autorskiego opracowanego przez grono pedagogów specjalnie dla naszych dzieci. Program jest zgodny z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego z dnia 14 lutego 2017 oraz rozszerzony o dodatkowe treści rozbudzające zainteresowania dzieci, np.: podróże kosmiczne, Polska za czasów Królów, zwiedzanie kontynentów, różnorodności gatunkowe w świecie zwierząt (poznajemy np. pantofelka) oraz roślin (poznajemy rośliny drapieżne ), wynalazki w dziedzinie podróży
  • programu „Dziecko w swoim żywiole” wyd. Nowa Era

W Kangurku Hop w roku przedszkolnym 2017/2018 pracujemy na następujących podręcznikach:

  • w grupie 3 latków – Kolekcja Przedszkolaka (Krasińskiego) / Trampolina (Kluczborska),
  • w grupie 4 latków – Kolekcja Przedszkolaka (Krasińskiego) / Trampolina (Kluczborska)
  • w grupie 5 latków  – Kolekcja Przedszkolaka
  • w grupie 6 latków – Kolekcja Sześciolatka (roczne przygotowanie do szkoły)

MEDTODY STOSOWANE PRZEZ NAS

NOWATORSKIE METODY PRACY Z DZIEĆMI

Dbając o wszechstronny i harmonijny rozwój każdego dziecka dodatkowo korzystamy z wielu nowatorskich metod pracy z dziećmi.

Metoda gimnastyki K. Wlaźnik

Jest to metoda obejmująca szereg zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych rozwijających dziecięcą aktywność fizyczną oraz kształtująca właściwą postawę ciała.

Pedagogika zabawy wg Klanzy

wyzwala aktywność i ekspresję muzyczno – ruchową u dzieci.  Wykorzystuje różnego rodzaju zabawy muzyczno-ruchowe, zabawy ułatwiające poznanie nowego otoczenia, imion, tańce w celu integracji dzieci oraz ich współistnienia w grupie.

Metoda twórczej gimnastyki R. Labana

Metoda gimnastyki ekspresyjnej-twórczej. W metodzie tej dziecko posługuje się różnymi formami ruchu, takimi jak: pantomima, naśladowanie inscenizacja, taniec, ćwiczenia muzyczno-ruchowe. Metoda ta daje możliwość rozwijania wyczucia własnego ciała, ciężaru własnego ciała oraz płynności ruchów.

Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne

Polega  na wykonywaniu ćwiczeń ruchowych prowadzących do poznania własnego ciała, pomagających w zdobyciu pewności siebie,  poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu oraz ułatwiających pracę z innymi.

Gry i zabawy metodą Vopel

Jest ona stosowana w celu odprężenia dzieci oraz wspomagania rozwoju dzieci. Małe dziecko uczy się obserwować własne otoczenie oraz zapoznaję się z różnymi rolami. Wykorzystywane są zabawy naśladowcze, tematyczne, improwizacje muzyczne, taneczne.

Elementy zaczerpnięte z metody M. Montesorii

W postaci zabaw konstrukcyjno – manipulacyjnych drama techniki relaksacyjne

Ekspresja słowna mówiona

Obejmuje czytanie bajek i baśni, prezentowanie niektórych wymyślonych scen z użyciem marionetek, kukiełek, czy też zabawek.

Ponadto wspierając rozwój umysłowy dzieci  istotne jest poczynając już od 3 latków wdrażanie do nabywania umiejętności czytania i liczenia. W tym celu korzystamy z:

Metoda wprowadzania w świat liter I. Majchrzak

Jest to metoda nauki czytania, w której punktem wyjścia są litery własnych imion dzieci. Wprowadzenie dzieci w świat pisma rozpoczyna się od zapoznania dziecka z wyglądem graficznym jego własnego imienia. Następnie odbywa się szereg ćwiczeń mających na celu odkrycie alfabetycznego klucza, czyli wyróżnienia litery i odkrycia jej fonetycznej funkcji (wyszukanie swoich liter w imionach kolegów, znalezienie wszystkich liter „a”, policzenie ich itp. Dziecko poznaje i uczy się liter przez obserwację.

Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz

Jej główne założenie to rozwijanie funkcji językowych i funkcji spostrzeżeniowych (wzrokowo, słuchowo, dotykowych) oraz współdziałanie między nimi, czyli integracja percepcyjno- motoryczna. Metoda Dobrego Startu  wpływa na rozwój  umysłowy dziecka i ułatwia naukę czytania i pisania. Jest przydatna do pracy z dziećmi o zaburzonym rozwoju w celu rehabilitacji zaburzeń. Ponadto zapobiega występowaniu specyficznych trudności rozwojowych  w czytaniu i pisaniu np. dysleksji.

Metody Globalnego Czytania G. Domana

Która polega na prezentowaniu całych słów, które w pierwszej kolejności zapamiętywane są, jako piktogramy ściśle złączone z ich znaczeniem. Podczas czytania globalnego dziecko rozpoznaje i nazywa cały wyraz, nie wnikając w jego strukturę i nie znając liter. W rzeczywistości czytanie globalne stosują maluchy od wczesnego dzieciństwa. Dzieci „odczytują” nazwy na reklamach, pudełku z jogurtem, tytuł na ulubionej książeczce. I wcale nie przeszkadza im w tym nieznajomość liter.

Dziecięcej Matematyki E. Gruszczyk- Kolczyńskiej

Opartej na grach i zabawach kształtujących umiejętność liczenia, numerowania, klasyfikowania, dodawania i odejmowania.

NASZA KADRA

JESTEŚMY DUMNI Z NASZEGO CAŁEGO ZESPOŁU

PRZEDSZKOLE KANGUREKHOP

Email: przedszkole@kangurekhop.pl
Tel.: +48 22 665 60 90
Tel.: +48 784 199 556

         

TAGI

KONTAKT