W ramach czesnego oferujemy:
Dydaktyka polska
Zajęcia dydaktyczne realizowane są codziennie na podstawie:
rocznego programu autorskiego opracowanego przez grono pedagogów Kangurka Hop specjalnie dla naszych dzieci - program jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego z dnia 14 lutego 2017 (jest to tzw. dydaktyka poznawcza)
programów opracowanych przez wydawnictwa w oparciu o podstawę programową MEN
Obecnie pracujemy na podręcznikach opracowanych przez wydawnictwo Nowa Era dla dzieci z poszczególnych grup wiekowych (3-latków, 4-latków, 5-latków i 6-latków). Podręcznik zostały zebrane jako pakiet pod nazwą: „Ciekawa zabawa”.
Dbając o wszechstronny i harmonijny rozwój każdego dziecka dodatkowo korzystamy z wielu nowatorskich Metod Pracy z Dziećmi
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Ponadto wykorzystujemy ekspresję słowno-mówioną, która polega na odgrywaniu scenek.
Metoda Elementów zaczerpniętych z metody Marii Montesorii
Metoda Pedagogiki zabawy według Klanzy
Wdrażamy dzieci, poczynając już od 3 roku życia do nabywania umiejętności czytania i liczenia. W tym celu korzystamy z:
Jest to metoda nauki czytania, w której punktem wyjścia są litery własnych imion dzieci. Wprowadzenie dzieci w świat pisma rozpoczyna się od zapoznania dziecka z wyglądem graficznym jego własnego imienia. Następnie odbywa się szereg ćwiczeń mających na celu odkrycie alfabetycznego klucza, czyli wyróżnienia litery i odkrycia jej fonetycznej funkcji (wyszukanie swoich liter w imionach kolegów, znalezienie wszystkich liter „a”, policzenie ich itp. Dziecko poznaje i uczy się liter przez obserwację.
Jej główne założenie to rozwijanie funkcji językowych i funkcji spostrzeżeniowych (wzrokowo, słuchowo, dotykowych) oraz współdziałanie między nimi, czyli integracja percepcyjno- motoryczna. Metoda Dobrego Startu wpływa na rozwój umysłowy dziecka i ułatwia naukę czytania i pisania. Jest przydatna do pracy z dziećmi o zaburzonym rozwoju w celu rehabilitacji zaburzeń. Ponadto zapobiega występowaniu specyficznych trudności rozwojowych w czytaniu i pisaniu np. dysleksji.
Polega na prezentowaniu całych słów, które w pierwszej kolejności zapamiętywane są, jako piktogramy ściśle złączone z ich znaczeniem. Podczas czytania globalnego dziecko rozpoznaje i nazywa cały wyraz, nie wnikając w jego strukturę i nie znając liter. W rzeczywistości czytanie globalne stosują maluchy od wczesnego dzieciństwa. Dzieci „odczytują” nazwy na reklamach, pudełku z jogurtem, tytuł na ulubionej książeczce. I wcale nie przeszkadza im w tym nieznajomość liter.
Oparta na grach i zabawach kształtujących umiejętność liczenia, numerowania, klasyfikowania, dodawania i odejmowania.
Język Angielski
Nasze dzieci we wszystkich grupach wiekowych nauczamy j. angielskiego poprzez
- codzienne zajęcia z j. angielskiego
- bieżącą komunikację dzieci z ciocią w j. angielskim.
Naszym celem jest nauczenie dzieci komunikacji w jęz. angielski. Podczas zajęć koncentrujemy się na zapoznawaniu dzieci ze słownictwem oraz umiejętnościach słuchania i mówienia. W trakcie zajęć wykorzystujemy następujące metody: The Natural Approach (analogiczna do nauki pierwszego języka), Total Physical Response (reagowanie całym ciałem) czy Content Language Integrated Learning (zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe).
Wszystkie zajęcia przeprowadzimy w formie zabawy. Dzieci śpiewają piosenki, uczą się prostych wierszyków, uczestniczą w grach zespołowych, słuchają czytanych książeczek lub nagrań muzycznych, odpowiadają na proste pytania, rozmawiają. Podczas zajęć korzystają z podręcznika… oraz materiałów edukacyjnych, takich jak: książeczki, karty pracy, nagrania muzyczne.
English time is a fantastic way to play and learn!
Język chiński
Język chiński jest drugim w świecie językiem pod względem liczby osób posługujących się nim. Należy do dość trudnych 😊, dlatego też jego nauka sprawi, iż inne języki w dalszej edukacji naszych dzieci staną się dużo łatwiejsze.
W naszym żłobku zajęcia z j. chińskiego odbywają się 2 razy w tygodniu.
Zajęcia prowadzi ciocia Dominika, sinolog, która przez dwa lata mieszkała w Chinach. Ciocia realizuje opracowany specjalnie dla Kangurka Hop program. Zajęcia przebiegają w miłej atmosferze, tak żeby nauka była przyjemną zabawą. Podczas zajęć dzieci poznają znaki chińskie oraz wiele piosenek, słówek i zwrotów.
W ramach zajęć z rytmiki, prowadzonych 2 razy w tygodniu przez ciocię Honoratę, która jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, dzieci uczą się wrażliwości muzycznej: przede wszystkim śpiewać liczne piosenki, rozpoznawać dźwięki/melodie oraz rytmicznie poruszać, m.in. tańczyć klasyczne i ludowe tańce.
Jeżeli jest tylko taka możliwość bierzemy udział w zewnętrznych konkursach muzycznych.
Koncerty artystów z Filharmonii Narodowej odbywają się w Kangurku Hop co miesiąc na podstawie zawartej umowy pomiędzy Filharmonią Narodową i Kangurkiem Hop (harmonogram koncertów w załączeniu). Dzięki koncertom dzieci mają wyjątkową okazję poznać w profesjonalnym wykonaniu utwory różnych gatunków muzycznych, tj.: operę, jazz, utwory symfoniczne, nawet pop.
Kilka razy w ciągu roku dzieci przygotowują występy teatralno-muzyczne, które następnie prezentują przed publicznością, czyli przed swoimi najbliższymi 🙂
Dzieci przygotowują się według wybranych wcześniej scenariuszy pod kierunkiem swoich cioć w aranżacji muzycznej cioci Honoraty. Scenariusze przygotowywane przez wychowawczynie zawierają piosenki, teksty mówione, a nawet …całe bajki 🙂
Pierwsze występy są dla nich bardzo trudne. Z każdym następnym jednak oswajają się scenicznie i nabywają trudnej umiejętności występowania przed publicznością 🙂
Jeżeli jest tylko taka możliwość bierzemy udział w konkursach zewnętrznych.
Zajęcia manualne w naszym żłobku mają na celu przede wszystkim rozwijanie motoryki małej niezbędnej do nauki w szkole i samorealizacji w rożnych dziedzinach. Dzieci na początku tworzą proste prace plastyczne, a następnie coraz trudniejsze przy wykorzystaniu różnorodnych technik plastycznych np.: rysowania różnymi rodzajami kredek, malowania farbami, wydzierania, lepienia plasteliną/ modeliną, klejenia, nawlekania, skrobania.
Gotowe prace dzieci wywieszamy na tablicach w szatni, aby najbliżsi mogli je podziwiać, a następnie w postaci albumu wydajemy co miesiąc do domu.
O prawidłowy rozwój mowy dzieci dba ciocia Lena – neurologopeda, która na podstawie przesiewowych badań wyłania dzieci kwalifikujące się do obserwacji lub indywidualnej terapii logopedycznej. Do badań przesiewowych kwalifikowane są dzieci w wieku powyżej 2,5 roku
Indywidualna terapia, za zgodą rodziców i w ramach zajęć dodatkowych, może być prowadzona przez ciocię Lenę w Kangurku Hop.
W trakcie terapii dziecka ciocia Lena zakłada zeszyt, w którym notuje wszystkie realizowane przez dziecko ćwiczenia lub inne informacje, jest to forma komunikacji z rodzicami.
Psycholog dba o prawidłowe zachowania i rozwój dzieci. W tym celu prowadzi zajęcia grupowe lub indywidualne z dziećmi oraz udziela wskazówek rodzicom, co do sposobu postępowania w sytuacjach trudnych.
Ważnym obszarem aktywności psychologa jest kontakt z rodzicami dzieci. W przypadku zauważenia u dziecka nietypowych zachowań, jest możliwość zorganizowania w Kangurku Hop spotkania z rodzicami, aby wspólnie omówić te zachowania i ustalić scenariusz dalszego postępowania przez obie strony.
Ile godzin w ciągu roku Twoje dziecko jest aktywne?
pobyt
na dworze
343
godziny
zajęcia
z książką
113
godzin
poranna
gimnastyka
101
godzin
mycie
zębów
14
godzin
W ramach czesnego oferujemy:
Zajęcia dodatkowe
Judo
Zajęcia z judo prowadzi wujek Bartek, który jeszcze do niedawna był czynnym sportowcem z wieloma osiągnięciami na arenie krajowej i międzynarodowej.
Zajęcia odbywają się 2 razy w tygodniu. W ich trakcie dzieci ćwiczą na powietrzni wyłożonej materacami puzlowymi z wykorzystaniem różnorakich przyrządów. Trening rozpoczynają od ceremonialnego powitania i rozgrzewki, a następnie wykonują ćwiczenia ogólnorozwojowe z małymi „elementami” judo. Między innymi uczą się przewrotów, obrotów, padów, małych dźwigni, gwiazdy, a stania na głowie.
Na koniec dzieci wyciszają się i wykonują zadania rozluźniające i rozciągające.
Ceramika
Pod czujnym okiem cioci Oli, prowadzącej zajęcia z gliną, dzieci lepią i malują przeróżne przedmioty, które po wypaleniu w specjalnym piecu i szkliwieniu stają się piękne. Dzięki dzieciom powstają wspaniałe smoki, dinozaury, psy, pingwiny, serwetniki, lampiony i inne użytkowe przedmioty.
Szachy
W tajniki gry w szachy wprowadza dzieci wujek Mariusz. Młodzi szachiści poznają zasady gry oraz ruchy poszczególnych figur na tyle dobrze, że już po paru spotkaniach rozgrywają szachowe pojedynki. Dzięki grze w szachy dzieci rozwijają pamięć oraz uczą się strategicznego myślenia i radzenia sobie z porażkami.
Taniec
W trakcie zajęć dzieci rozwijają sprawność i koordynację ruchową, wrażliwość muzyczną, a także… nawyki prawidłowej postawy ciała.
Wujek Paweł, tancerz posiadający jednocześnie uprawnienia fizjoterapeuty, zabiera dzieci w świat tańców latynoamerykańskich, współczesnych i klasycznych.
Dzieci uczą się choreografii oraz figur różnych stylów tanecznych.
Dzieci pokazują swoje umiejętności podczas pokazów organizowanych wujka Pawła poza Kangurkiem Hop.
Własna kuchnia
Naturalna kuchnia to nasza specjalność!
Gotujemy pysznie i zdrowo! Uwzględniamy potrzeby odżywcze i smakowe małych dzieci. Smaczne „domowe” posiłki przygotowywane są przez kucharkę ciocię Małgosię oraz jej pomoc ciocię Halinę.
W ciągu dnia podajemy dzieciom 5 posiłków: śniadanie, przegryzak owocowy, dwudaniowy obiad, I podwieczorek i II podwieczorek.
Posiłki są przygotowywane na podstawie zbilansowanego jadłospisu. Nasza przedszkolno-żłobkowa kuchnia dostosowana jest do indywidualnych potrzeb żywieniowych każdego dziecka. Gotujemy z uwzględnieniem potrzeb alergików i dzieci z nietolerancją pokarmową. Dbamy o zdrowie naszych dzieci, dlatego proponujemy im codziennie świeże owoce i warzywa, a w ciągu dnia stały dostęp do pitnej wody.
W Kangurku Hop smacznie pachnie posiłkami od rana do późnego popołudnia 🙂
Kształtując zdrowe nawyki żywieniowe w Kangurku Hop, organizujemy dla dzieci zajęcia kulinarne, tzw. Kuchcikowo. Zachęcamy dzieci do samodzielnego nakrywania do stołu, jak również wdrażamy zasady savoir-vivre.