W ramach czesnego oferujemy:
Dydaktyka polska
Zajęcia dydaktyczne realizowane są codziennie na podstawie:
rocznego programu autorskiego opracowanego przez grono pedagogów Kangurka Hop specjalnie dla naszych dzieci - program jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego z dnia 14 lutego 2017 (jest to tzw. dydaktyka poznawcza)
programów opracowanych na podstawie Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Nauczyciele wybrali pakiet podręcznikowy „Ciekawa zabawa” z wydawnictwa Nowa Era, dla poszczególnych grup wiekowych (3-latków, 4-latków, 5-latków i 6-latków).
Dbając o wszechstronny i harmonijny rozwój każdego dziecka dodatkowo korzystamy z wielu nowatorskich Metod Pracy z Dziećmi
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Ponadto wykorzystujemy ekspresję słowno-mówioną, która polega na odgrywaniu scenek.
Metoda Elementów zaczerpniętych z metody Marii Montesorii
Metoda Pedagogiki zabawy według Klanzy
Wdrażamy dzieci, poczynając już od 3 roku życia do nabywania umiejętności czytania i liczenia. W tym celu korzystamy z:
Jest to metoda nauki czytania, w której punktem wyjścia są litery własnych imion dzieci. Wprowadzenie dzieci w świat pisma rozpoczyna się od zapoznania dziecka z wyglądem graficznym jego własnego imienia. Następnie odbywa się szereg ćwiczeń mających na celu odkrycie alfabetycznego klucza, czyli wyróżnienia litery i odkrycia jej fonetycznej funkcji (wyszukanie swoich liter w imionach kolegów, znalezienie wszystkich liter „a”, policzenie ich itp. Dziecko poznaje i uczy się liter przez obserwację.
Jej główne założenie to rozwijanie funkcji językowych i funkcji spostrzeżeniowych (wzrokowo, słuchowo, dotykowych) oraz współdziałanie między nimi, czyli integracja percepcyjno- motoryczna. Metoda Dobrego Startu wpływa na rozwój umysłowy dziecka i ułatwia naukę czytania i pisania. Jest przydatna do pracy z dziećmi o zaburzonym rozwoju w celu rehabilitacji zaburzeń. Ponadto zapobiega występowaniu specyficznych trudności rozwojowych w czytaniu i pisaniu np. dysleksji.
Polega na prezentowaniu całych słów, które w pierwszej kolejności zapamiętywane są, jako piktogramy ściśle złączone z ich znaczeniem. Podczas czytania globalnego dziecko rozpoznaje i nazywa cały wyraz, nie wnikając w jego strukturę i nie znając liter. W rzeczywistości czytanie globalne stosują maluchy od wczesnego dzieciństwa. Dzieci „odczytują” nazwy na reklamach, pudełku z jogurtem, tytuł na ulubionej książeczce. I wcale nie przeszkadza im w tym nieznajomość liter.
Oparta na grach i zabawach kształtujących umiejętność liczenia, numerowania, klasyfikowania, dodawania i odejmowania.
Język Angielski
Dzieci we wszystkich grupach wiekowych mają codzienne zajęcia z j. angielskiego.
Naszym celem jest nauczenie dzieci komunikacji w jęz. angielski, poprzez używanie prostych słów lub zwrotów z życia codziennego. Podczas zajęć koncentrujemy się na umiejętnościach słuchania i mówienia.
Zajęcia przeprowadzane są w formie zabawy. Dzieci śpiewają piosenki, uczą się prostych wierszyków, uczestniczą w grach zespołowych, odgrywają krótkie inscenizacje do utworów muzycznych lub bajek. Podczas zajęć korzystają z odpowiednich materiałów edukacyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym, takich jak: książeczki, karty z obrazkami, plakaty, nagrania muzyczne. To wszystko umożliwia chłonięcie języka poprzez metody The Natural Approach (analogiczna do nauki pierwszego języka), Total Physical Response (reagowanie całym ciałem) czy Content Language Integrated Learning (zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe).
English time is a fantastic way to play and learn!
Język Hiszpański
Język hiszpański kojarzy się ze słońcem, ciepłem i uśmiechem. To język bardzo popularny na świecie, melodyjny i łatwo wpadający w ucho.
Jest językiem urzędowym aż w 21 państwach!
W naszym przedszkolu zajęcia z języka hiszpańskiego odbywają się 2 razy w tygodniu.
Zajęcia prowadzi native speaker Helene Pecold Nievesrealizując opracowany specjalnie dla naszych dzieci program. Zajęcia przebiegają w miłej atmosferze, tak żeby nauka j. hiszpańskiego była przyjemną zabawą. Stosowane są rozmaite formy i metody pracy. Podczas zajęć dzieci poznają wiele piosenek, słówek i zwrotów w języku hiszpańskim, a wszystko poco a poco, czyli krok po kroku.
Ciocia Helena – native speaker, pracuje z nami na cały etat, dzięki czemu komunikuje się z dziećmi w j. hiszpańskim także poza zajęciami.
W ramach zajęć z rytmiki, prowadzonych 2 razy w tygodniu przez ciocię Honoratę, która jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, dzieci uczą się czuć muzykę, rozpoznawać dźwięki/melodie, rytmicznie poruszać, a nawet tańczyć klasyczne tańce ludowe i oczywiście śpiewać piosenki.
Koncerty artystów z Filharmonii Narodowej odbywają się w Kangurku Hop co miesiąc na podstawie zawartej umowy pomiędzy Filharmonią Narodową i Kangurkiem Hop (harmonogram koncertów w załączeniu). Dzięki koncertom dzieci mają wyjątkową okazję poznać w profesjonalnym wykonaniu utwory różnych gatunków muzycznych, tj.: operę, jazz, utwory symfoniczne, nawet pop.
Kilka razy w ciągu roku dzieci przygotowują występy teatralno-muzyczne, które następnie prezentują przed publicznością, czyli przed swoimi najbliższymi 🙂
Dzieci przygotowują się według wybranych wcześniej scenariuszy pod kierunkiem swoich cioć w aranżacji muzycznej cioci Honoraty. Scenariusze przygotowywane przez wychowawczynie zawierają piosenki, teksty mówione, a nawet …całe bajki 🙂
Pierwsze występy są dla nich bardzo trudne. Z każdym następnym jednak oswajają się scenicznie i nabywają trudnej umiejętności występowania przed publicznością 🙂
Jeżeli jest tylko taka możliwość bierzemy udział w konkursach zewnętrznych.
Zajęcia manualne w naszym żłobku mają na celu przede wszystkim rozwijanie motoryki małej, niezbędnej do nauki i samorealizacji w starszym wieku. Dzieci rozwijają się poprzez tworzenie prostych prac plastycznych przy wykorzystaniu różnorodnych technik plastycznych np.: rysowanie różnymi rodzajami kredek, malowanie farbami, wydzieranie, lepienie plasteliną, klejenie, nawlekanie.
Gotowe prace dzieci wywieszane są na tablicach w szatni, aby najbliżsi mogli je podziwiać, a następnie w postaci albumu wydawane są do domu.
O prawidłowy rozwój mowy dzieci dba ciocia Lena – neurologopeda, która na podstawie przesiewowych badań wyłania dzieci kwalifikujące się do obserwacji lub indywidualnej terapii logopedycznej. Do badań przesiewowych kwalifikowane są dzieci w wieku powyżej 2,5 roku.
Indywidualna terapia, za zgodą rodziców i w ramach zajęć dodatkowych, może być prowadzona przez ciocię Lenę w Kangurku Hop.
W trakcie terapii dziecka ciocia Lena zakłada zeszyt, w którym notuje wszystkie realizowane przez dziecko ćwiczenia lub inne informacje, jest to forma komunikacji z rodzicami.
Psycholog dba o prawidłowe zachowania i rozwój dzieci. W tym celu prowadzi zajęcia grupowe lub indywidualne z dziećmi oraz udziela wskazówek rodzicom, co do sposobu postępowania w sytuacjach trudnych.
Ważnym obszarem aktywności psychologa jest kontakt z rodzicami dzieci. W przypadku zauważenia u dziecka nietypowych zachowań, jest możliwość zorganizowania w Kangurku Hop spotkania z rodzicami, aby wspólnie omówić te zachowania i ustalić scenariusz dalszego postępowania przez obie strony.
Ile godzin w ciągu roku Twoje dziecko jest aktywne?
pobyt
na dworze
343
godziny
zajęcia
z książką
113
godzin
poranna
gimnastyka
101
godzin
mycie
zębów
14
godzin
W ramach czesnego oferujemy:
Zajęcia dodatkowe
Judo
Zajęcia z judo prowadzi wujek Bartek, który jeszcze do niedawna był czynnym sportowcem z wieloma osiągnięciami na arenie krajowej i międzynarodowej.
Zajęcia odbywają się 2 razy w tygodniu. W ich trakcie dzieci ćwiczą na powietrzni wyłożonej materacami puzlowymi z wykorzystaniem różnorakich przyrządów.
Trening rozpoczynają od ceremonialnego powitania i rozgrzewki, a następnie wykonują ćwiczenia ogólnorozwojowe z małymi „elementami” judo. Między innymi uczą się przewrotów, obrotów, padów, małych dźwigni, gwiazdy, a stania na głowie.
Na koniec dzieci wyciszają się i wykonują zadania rozluźniające i rozciągające.
Ceramika
Pod czujnym okiem cioci Oli, prowadzącej zajęcia z gliną, dzieci lepią i malują przeróżne przedmioty, które po wypaleniu w specjalnym piecu i szkliwieniu stają się piękne. Dzięki dzieciom powstają wspaniałe smoki, dinozaury, psy, pingwiny, serwetniki, lampiony i inne użytkowe przedmioty.
Szachy
W tajniki gry w szachy wprowadza dzieci wujek Mariusz. Młodzi szachiści poznają zasady gry oraz ruchy poszczególnych figur na tyle dobrze, że już po paru spotkaniach rozgrywają szachowe pojedynki. Dzięki grze w szachy dzieci rozwijają pamięć oraz uczą się strategicznego myślenia i radzenia sobie z porażkami.
Taniec
W trakcie zajęć dzieci rozwijają sprawność i koordynację ruchową, wrażliwość muzyczną, a także …nawyki prawidłowej postawy ciała.
Wujek Paweł, tancerz posiadający jednocześnie uprawnienia fizjoterapeuty, zabiera dzieci w świat tańców latynoamerykańskich, współczesnych i klasycznych.
Dzieci uczą się choreografii oraz figur różnych stylów tanecznych.
Dzieci pokazują swoje umiejętności podczas pokazów organizowanych wujka Pawła poza Kangurkiem Hop.
Własna kuchnia
Naturalna kuchnia to nasza specjalność!
Gotujemy pysznie i zdrowo! Uwzględniamy potrzeby odżywcze i smakowe małych dzieci. Smaczne „domowe” posiłki przygotowywane są przez ciocię Anię – kucharkę oraz jej pomoc ciocię Małgosię. W ciągu dnia podajemy dzieciom 5 posiłków: śniadanie, przegryzek owocowy, dwudaniowy obiad, I podwieczorek i II podwieczorek.
Posiłki są przygotowywane na podstawie zbilansowanego jadłospisu. Nasza przedszkolno-żłobkowa kuchnia dostosowana jest do indywidualnych potrzeb żywieniowych każdego dziecka. Gotujemy z uwzględnieniem potrzeb alergików i dzieci z nietolerancją pokarmową. Dbamy o zdrowie naszych dzieci, dlatego proponujemy im codziennie świeże owoce i warzywa, a w ciągu dnia stały dostęp do wody.
Kształtując zdrowe nawyki żywieniowe organizujemy dla dzieci zajęcia kulinarne, tzw. KUCHCIKOWO. Zachęcamy dzieci do samodzielnego przygotowania posiłków oraz uczymy nakrywania do stołu zgodnie z zasadami savoir-vivre.
W Kangurku Hop smacznie pachnie posiłkami od rana do późnego popołudnia 🙂